Beagle in the City #279

Simon: Hey dad! Are you still at work?
Ethan: Nah I’m on my way home…
Simon: Oh. Well, you’re bringing home another bag of chips right?
Ethan: No. why? What did you do?

Simon: oh nothing nothing. Hey did you know we have eagles out here? I think his name is Brad, or Chad.

Ethan: What did you do?
Simon: You got yourself a beer right?

Beagle in the City #278

Simon: Bad news dad. I’ve decided I’m not talking to you.
Ethan: Oh really?
Simon: Yah, your polls are dropping. It doesn’t look good.
Ethan: Dang, and I was going to make sandwiches too…
Simon: I mean, I still have to eat. But I’m still not talking to you. Until I get what I want.
Ethan: What do you want ?
Simon: Hold on…I have to ask Francis, I can’t remember.
Francis: Enjoy your SADwiches….We’re voting you out of here.
Ethan: That’s the last time I leave NPR on the radio for you guys…

Beagle in the City #277

Dear doggie journal

Spare tires are GREAT.

Dad says we probably ran off the road last night because of the Dinosaurs!

It was OK though. He grabbed me and kept me from falling out the open window.

Dad showed me how the wheel bent when we hit that persons driveway…

My dad is the greatest. I knew he had everything under control. So when someone stopped to say hello, I went and told them “we’ve got this.” Just like dad always says… he says “it’s ok, I’ve got this. Everything is under control.” Real calm like that. It makes me feel better and it must have made them feel better too. Because then they left.

After that, dad asked me to sit in the car and let him know if I saw any mountain lions or bears. He kept asking for a Tea Bar. But I didn’t see any tea in the car so I just waited.

Today, dad says, we are going to go get a REAL jack and a Tea…T Bar and Flash Light.

Beagle in the City #277 pt 2

We’re all dads here…

Simon: Roll the window down dad. Now, punch it!

Ethan: it’s dark and I can’t see great, so I’m probably not gonna do that. Also, this is the side of the mountain. Dang son!

(We get ran off the road. Hissing begins)

Ethan: (grabs Simon to keep him from falling out the window)

Simon: We’re all gonna die!

Ethan: it’s ok, I’ve got this.

Simon: was that dinosaurs!

Ethan: yes, yes it was, they probably tried to pick up the car.

Simon: Gee dad, the car is making a flub flub sound.

Ethan: That’s the sound of a flat tire.

Simon: I thought ties were already flat.

Ethan: Hey it’s not bad. I’ve got to make a phone call. See how this wheel is bent and the tire is flat.

Simon: Someone is stopping. I’ll go check.

Ethan: Hey I barely have reception. I’ve got to call some folks and see if I have my flash light and jack in the other car.

Simon: It’s ok dad. I told them you’ve got this so we’re OK.

Ethan: ….you did what?

Simon: ….

Ethan: You know what, we’re on the side of the mountain. How about you sit in the car and let me know if you see any bears or mountain lions.

Simon: Whoa…yeah…I can do that.

Beagle in the City #276

Simon: dad, dad,dad, is that a sandwich?

Simon: with lettuces, mustard, cheeses, two May toes, and deli sliced ham?

Ethan: Uhm, maybe.

Simon: I too enjoy those things…

I mean, I really wish I had a sandwich.

(Five minutes later)

Ethan: Simon, where’s your brother Francis? Francis? !? Dang. Help me find him…

Simon: Uhm What? How do I do that? He’s not here.

Ethan: your nose!

Simon: dad, don’t be a dumb dumb, I can’t find Francis with my nose! That’s just silly.

Ethan: ok, sure, you can’t count either, but you know when I have three crackers left…

Beagle in the City #275

Simon: Hey dad! Can we have pizza?
Ethan: No, I’m going to cook.
Simon: Sandwiches?
Ethan: No, I’m going to cook.
Francis: YeH but what about macaroni and cheese sandwiches?
Ethan: ugh…no, I’m going to cook. Real food.
Francis: Blegh we know what that means…Kales and chickens and rice…
Simon: I like rice.

P.s.
I know these days feel extra lately.
Hang in there, you’re doing great. Take a moment for you. You can take care of you. It’s ok.

Beagle in the City #274

Ethan: Hey buddy, it’s your birthday soon. You’ll be Five. Are you ready?

Simon: Nope, unless there’s cake. I want a chocolate cake.

Ethan: That’s not going to happen.

Ethan: We’ve been through a lot together.

Simon: Best buds for life dad. What about cupcakes?

Ethan: and sandwiches.

Simon: Sannnnndwiches.

Beagle in the City #272

Simon: …I’m just saying I don’t think it was a dino-sore…but I did hear something…
Ethan: Nah man, I saw one the other night…jagged teeth…hopped around in the bushes…
Simon: whaaaa????
I know, I’ll ask Francis. He never lies.
Ethan: now for the important thing…you want a sammich?
Simon: Sandwiches!

Dino-sores

Whaaaa?
Sandwiches!